Orgelplusconcert door Remy Syrier, orgel m.m.v. Claudia Couwenbergh, sopraan
Remy Syrier, orgel
Claudia Couwenbergh, sopraan
Domenico Zipoli (1688-1726) orgel
All’Offertorio
Alessandro Grandi (1590-1630) sopraan en orgel
O quam tu pulchra es
Cantabo Domino
François Couperin (1668-1733) orgel
Offertoire sur les Grands Jeux
François Couperin sopraan en orgel
Deuxième Leçon de Ténèbres
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788) orgel
Sonate in a
- Allegro molto
- Adagio
- Allegro
Gaetano Piazza (ca.1725-ca.1775) sopraan en orgel
O dulcis cara vita
Johann Sebastian Bach (1685-1750) orgel
Koraal ‘Nun komm der Heiden Heiland’
Fantasia in G
- Très vitement
- Grave
- Lentement
Curriculum vitae
Remy Syrier studeerde aan het Maastrichts Conservatorium orgel bij Jean Wolfs en klavecimbel bij Anneke Uittenbosch en Ton Koopman. Vervolgens zette hij in Amsterdam zijn klavecimbel- en orgelstudie voort bij respectievelijk Gustav Leonhardt en Ton Koopman.
Hij studeerde muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht, waar hij in 2014 promoveerde op een dissertatie over de Maastrichtse orgelmakers Joseph (1755-1837) and Adam Binvignat (1789-1850).
Als orgel- en klavecimbelsolist concerteerde hij in geheel West-Europa. Hij maakte hij CD- en radio- en televisie-opnames van historische orgels in Nederland, België en Duitsland.
Als continuospeler vertolkt hij in het door hem geformeerde Ensemble Agimont muziek uit de baroktijd en speciaal ook onbekende, veelal onuitgegeven composities.
Remy Syrier doceerde het hoofdvak klavecimbel aan de conservatoria van Maastricht en Tilburg.
Claudia Couwenbergh studeerde aan het Maastrichts Conservatorium bij Ingrid Kappelle en Barbara Schlick en nam deel aan de operaklas. Ze werd gecoached door zangpedagoge Gemma Visser.
Ze volgde diverse masterclasses bij o.a. Elly Ameling, Rudolf Jansen, Roberta Alexander, Rudolf Piernay en Semyon Skigin, oude muziek bij Kai Wessel en Konrad Junghänel en werkte met Willy Decker in de Jekerstudio te Maastricht.
Claudia zong o.a. de rol van Fiordiligi uit Mozarts “Cosi fan tutte”, Erste Dame en Pamina uit Die Zauberflöte, Rosalinde uit Fledermaus, Micaëla uit Carmen, Belinda uit Dido & Aeneas en Monica uit The Medium en speelde de rol van Buhlschaft in het toneelstuk Jedermann.
Ze zong onder andere met de Wiener Akademie, Florilegium Musicum, Orchester der Beethovenhalle, Bochumer Symphoniker, Noord Nederlands Orkest, Limburgs Symfonie Orkest, Barockorchester L’arpa festante (München), Kölner Barockorchester, Orchestre Paul Kuentz (Parijs), Collegium Ad Mosam, Philharmonie Zuidnederland. En werkte met dirigenten als Reinbert de Leeuw, Paul Goodwin, Martin Haselböck, Martin Sieghart, Stefan Vladar, Ed Spanjaard, Hans Leenders, Dmitri Jurowski, Ivo Venkov, Helmut Müller-Brühl, Jos Vermunt, Matthew Halls.
Naast het opera en concertrepertoire, heeft zij een grote liefde voor het lied en moderne composities en maakte zij deel uit van het Barokensemble Agimont.